WhatsApp pazarlama stratejisi ipuçları ve püf noktaları

WhatsApp kesinlikle en bariz pazarlama kanalı değil. Promosyon dışı bildirimler ve hatta maliyet masrafları göndermek dışında müşterilerle sohbet başlatamazsınız . Ayrıca, kullanıcılara reklam veremezsiniz ve ilk başta onlarla iletişim kurmadan önce telefon numaralarına ihtiyacınız vardır.

Bununla birlikte, bu giriş engelleri artmıştır: WhatsApp’ın 1.5 milyardan fazla kullanıcısına rağmen, yalnızca az sayıda işletme aktif olarak pazarlama platformunu kullanıyor. Bu, daha az rekabet ve daha az sinirlenmiş ve kampanyalarınıza daha açık bir kitle anlamına gelir.

Ayrıca, WhatsApp pazarlamasının sınırlamaları, stratejinizle daha yenilikçi olmaya ve kullanıcıları çekmek için yeni teknikler denemeye zorlayacaktır. İşte, bir WhatsApp pazarlama kampanyası başlatmanın zorluğuyla yüzleşmenin en iyi yollarından bazıları.

1. Geniş bir kitleye ulaşmak için WhatsApp Durumunu kullanın

WhatsApp Durumu, WhatsApp’ın popüler Hikayeler biçiminde üstlendiği durumdur. Halen 450 milyondan fazla aktif kullanıcısı var ve Facebook Stories’in 300 milyonunu ve Snapchat’in 186 milyon DAU’sunu geride bırakıyor.

İşletmenizin kişileriyle iletişim kurmak için WhatsApp Durumunu kullanmıyorsanız, mevcut en büyük kanallardan birini kaçırıyorsunuz. Ama ne tür içerik yayınlamalısınız?

Bir seçenek, ofisinizdeki yaşamla ilgili insan hikayelerini ya da katıldığınız bir etkinliği eğlenceli, insanca hikayeler anlatarak marka bilinirliği ve müşteri sadakati oluşturmaktır. Bunu, sosyal medya pazarlama stratejinizin Facebook ve Instagram Hikayeleri’nde bir devamı olarak düşünün.

Diğeri ise Statünüzü daha tanıtım amaçlı kullanmaktır. Örneğin, flash satışları veya web sitenizdeki geçici indirimleri vurgulayan resimler veya videolar yayınlamayı deneyin. İçerik 24 saat sonra kaybolacağından, FOMO duygusu yaratmanın ve insanları ürünleriniz hakkında heyecanlandırmanın harika bir yoludur.

2. WhatsApp Grupları ve Yayın Listeleri ile kullanıcılara ilgi gösterin

WhatsApp’ta markanızın etrafında bir topluluk oluşturmak istiyorsanız, Gruplar en iyi bahsinizdir. Grup başına 256 kişiye kadar işinizle ve birbirinizle etkileşimde bulunmalarına izin verir.

WhatsApp Gruplarını düşünün, katılmak isteyen herkesin sorular sorabileceği veya en son ürünlerinizi veya kampanyalarınızı tartışabileceği markalı bir kanal düşünün. En fazla boyuta sahip oldukları için, Gruplar münhasırlık havasına sahiptir. Örneğin, katılacağınız ilk 256 kişinin özel indirim ve tekliflere erişebileceği sözünü diğer kanallarınıza dağıtarak yararlanabilirsiniz.

WhatsApp Grup yöneticileri, kullanıcıları bağlantılar, sosyal paylaşımlar ve hatta QR kodları aracılığıyla gruplara davet edebilir. Kaynak: Quora

WhatsApp Yayın Listeleri ayrıca bir kerede 256 kişiye mesaj göndermenize izin verir, ancak gönderdikleriniz Yayın Listesi’ndeki her kişiye doğrudan bir mesaj olarak görünür. Bu, WhatsApp ile birebir iletişim kampanyaları başlatmayı kolaylaştırır. Örneğin. yeni ürün sürümlerini duymak için kayıt yaptıran ve önemli bir ürün duyurulduğunda bunları DM’ye kaydeden kişilerin bir Yayın Listesi oluşturabilirsiniz.

Hem WhatsApp Grupları hem de WhatsApp Yayın Listeleri, içerik pazarlaması için kullanılmayan potansiyele sahiptir. WhatsApp size linkler, resimler, videolar, PDF’ler ve daha fazlasını göndermenize izin verdiğinden, neden insanların en son e-kitaplarınızı, blog makalelerinizi ve videolarınızı göndermek için kayıt olduklarına dair bir bülten tarzı dağıtım modeli oluşturmuyorsunuz?

BBC Africa, “Genç, Kızgın ve Bağlantılı” video dizileriyle WhatsApp içerik dağılımını denedi ve ardından takip etmek için kayıt yaptıran WhatsApp kullanıcılarına kısa klipler gönderdi. Sonuç, alışılmadık bir iletişim kanalında büyük bir başarıydı.

Bir şans verin; içeriğinize ilgi gösteren ve kendileri için tanıdık bir kanalda ilginizi çeken bir kitleye ulaşacaksınız.

3. Geleneksel olmayan kampanyalar için gidin

WhatsApp ile, kullanıcıların daha önce size ulaşmadan önce size mesaj atması gerekir. İlk hareketi yapamadığınız için, yaratıcı olmanız gerekir.

WhatsApp pazarlaması, kullanıcıları size mesaj atmaya, telefon numaralarını vermeye veya Gruplarınıza katılmaya motive etmekle ilgilidir. Bu onların zamanına değer vermen gerektiği anlamına geliyor.

Örneğin, çevrimiçi perakendeci Buyagift’i alın. Web sitelerinde WhatsApp numaralarını belirten bir açılış sayfası oluşturdular ve onlara “Başlat” kelimesini mesajlandıran herkese değerli kupon kodları göndermeyi teklif ettiler.

Kampanyanın en ilgi çekici bölümlerinden biri, WhatsApp formatı ile tamamlanmış olan kullanıcıların bekleyebileceği fırsatların örneklerini içeren sahte bir ekran görüntüsüdür:


Bu açılış sayfası, tüketicilere, markayı WhatsApp ile mesajlaşma değerini açıkça gösteriyor. Kaynak: aracılığıyla Buyagift Econsultancy

Veya Absolut Vodka’yı düşünün. Özel bir parti ile yeni bir ürünün piyasaya sürülmesini teşvik ediyorlardı ve etkinliğe bilet vermek için bir WhatsApp pazarlama kampanyası başlattılar.

Temel olarak, Sven’e, insanların kendilerini bilet vermeye ikna etmek için WhatsApp ile iletişim kurabilecekleri kurgusal bir fedaörü icat ettiler. Absolut’taki bir topluluk yöneticisi rol oynadı ve üç gün aralıksız mesaj, 600’den fazla kişi ve kampanya için 1000’den fazla kullanıcı tarafından oluşturulan içerik aldı.

Kendiniz için nasıl oynandığını görün:

Buradaki kilit öğrenme, yaratıcı olmanın ve WhatsApp ile ilgili olarak işinize ulaşan insanlara gerçek faydalar sunmanın, müşteri adayları, katılım ve birçok marka bilinirliği yaratabilmesidir.

Read More

İş için WhatsApp Nasıl Kullanılır: Pazarlama ve Müşteri Hizmetleri ile ilgili ipuçları.

WhatsApp’ın nesi var? Bu ipuçları ve püf noktaları, mükemmel müşteri hizmetleri sunmanıza ve dünyanın en büyük mesajlaşma platformu üzerinden yenilikçi pazarlama kampanyaları başlatmanıza yardımcı olacaktır.

WhatsApp çok büyük. 180 ülkede aylık 1.5 milyardan fazla aktif kullanıcısı ile dünyadaki en popüler mesajlaşma uygulaması .

Açıkçası, işletmeler bu devasa kitleye ulaşmak için birbirleriyle mücadele ediyorlar. Yine de düşündüğünüz kadar kolay değil – sonuçta, WhatsApp şu anda reklam sunmuyor ve şifreli mesajlaşma sistemi hedeflemenin yine de çok sınırlı olacağı anlamına geliyor.

Ayrıca, WhatsApp Business kullanıcıları, müşterilere önce mesaj atmadıkça, gönderdikleri her mesaj için ödeme yapmak zorundadır .

Son zamanlarda akıllı şirketler, WhatsApp’ta müşterilere ulaşmanın etkili yollarını keşfediyorlar. Mesajlaşma uygulaması müşteri hizmetleri, birebir iletişim ve hatta sıra dışı pazarlama kampanyaları için çok faydalı oldu.

Yine de, mesaj başına maliyet ve sınırlı reklamcılık özellikleri, bazı işletmelerin WhatsApp’taki bir varlığı olup olmadıklarının zaman ve paraya değer olup olmadıklarından emin olmadıklarını belirtti. Eh, onlar için bir haberimiz var.

Neden işiniz için WhatsApp kullanıyorsunuz?

Hemen yarasadan itibaren, WhatsApp’ın şeffaf kitlesi büyüklüğü pazarlamacıları çekici kılıyor. Bu, özellikle işletmenizin sırasıyla 120 milyon ve 300 milyon aktif kullanıcısı olan Brezilya veya Hindistan gibi ülkelerde bulunması durumunda geçerlidir .

AB’de, WhatsApp’ın pazardaki nüfuzu da inanılmaz – Hollandalı akıllı telefon sahiplerinin% 85’i bu uygulamayı İspanyolların% 85’i ve İtalyanların% 84’ünü kullanıyor. WhatsApp’ın nispeten küçük bir varlığa sahip olduğu ABD’de bile, 23 milyondan fazla aktif kullanıcı var .


WhatsApp dünyadaki ülkelerin çoğunda en popüler mesajlaşma uygulamasıdır.

Kullanıcı tabanının sadece ölçeğinin ötesinde, işletmelerin WhatsApp’ta bir varlık geliştirmeyi ciddi olarak düşünmeleri gereken üç ana neden vardır.

İlk olarak, WhatsApp kullanışlı bir müşteri hizmetleri kanalıdır. Topluluk yöneticilerinin, rahat oldukları bir platformda müşterilerle hızlı ve kolay bir şekilde iletişim kurmalarını sağlar. Ayrıca, 24 saatin altında bir yanıt süresi varsa , markalar için ücretsizdir .

İkincisi, WhatsApp dijital iletişim kanalı olarak gösteriliyor. Yalnızca WhatsApp Durumunda günlük 450 milyondan fazla aktif kullanıcı var . Mesajlaşma müşteri grupları bir kerede 256 kişiye ulaşırken 1: 1 haberleşme, marka sadakatini güçlendiren kullanıcılarla ilişkiler kurabilir.

Üçüncüsü, WhatsApp pazarlaması birçok markanın inandığından daha güçlü. Ücretli bildirimler göndermekten doğrudan mesajlaşma yönlendirmelerine kadar, pazarlamacıların geliri artırmak ve dönüşümleri artırmak için kullanabilecekleri birçok strateji ve özellik vardır.

İşletmelerde WhatsApp’ı bir saniyede nasıl kullanacağımıza bakacağız – ama önce küçük ve orta ölçekli işletmelerin WhatsApp’ı nasıl kullanabileceğini ve ne kadar büyük işletmelerin yeteneklerinden nasıl yararlanabileceğini belirlemek istiyoruz.

Read More

WhatsApp’ta ‘Karanlık Mod’ Nasıl Etkinleştirilir (Her Türden İyi)

İOS 11’i beklerken ve işletim sistemine özel bir karanlık modun eklenmesini umarken, şu anda sahip olduğumuzdan en iyi şekilde yararlanmak zorundayız. WhatsApp , dünyadaki milyonlarca insan tarafından kullanılan, son derece popüler bir uygulamadır. Uygulamanın birçok özelliği var, ancak mesajlaşma uygulamasında hala eksik olan özel bir Karanlık Mod. WhatsApp’taki karanlık mod, kullanıcıların uygulamayı gece saatlerinde kullanmalarını daha kolay hale getirecektir.

Karanlık mod, uygulama karanlık bir odada vb. Kullanıldığında kullanıcının gözündeki baskıyı azaltacaktır. WhatsApp’ta resmi bir Karanlık Mod olmasa da, en azından konuşma sayfasını biraz daha koyu ve daha fazlasını yapmak için temiz küçük bir numara kullanabilirsiniz. katlanılabilir. Konuşma sayfası için koyu renkli bir koyu arka plan seçmeniz, çoğu zaman bu belirli ekranı kullandığınızdan kullanıcı deneyimini derinden etkiler. Arka plan görüntüsü, WhatApp grupları için de uygulanır.

WhatsApp’ı Daha Koyu Yapın

  1. WhatsApp’a karanlık bir arka plan uygulamak için uygulamayı başlatmanız yeterlidir.
  2. Düğme çubuğundan Ayarlar sekmesine dokunun .
  3. Sohbetler> Sohbet Duvar Kağıdı> Düz Renkler üzerine dokunun .
  4. Düz Renkler ekranından aşağı kaydırın ve koyu gri rengi seçin. (veya seçtiğiniz herhangi bir koyu renk).
  5. Sonunda , karanlık duvar kağıdını sohbet ekranına uygulamak için ‘ Ayarla ‘ düğmesine dokunun.

Düz bir koyu renkli arka plan kullanırken hile yapmanız gerekir; ayrıca, özel bir karanlık fotoğrafı, kamera rulosuna kaydederek ve Sohbet Duvar Kağıdı sayfasındaki ‘ Fotoğraflar ‘ seçeneğine dokunarak da kullanabilirsiniz .

Read More

WHATSAPP NEDİR? Başlıca Özellikleri Nelerdir?

WhatsApp akıllı telefonlar için mesajlaşma uygulamasını indirmek için ücretsiz. WhatsApp, mesaj, görüntü, ses veya video göndermek için interneti kullanır. Servis, metin mesajlaşma servislerine çok benzer, ancak, WhatsApp interneti mesaj göndermek için kullandığından, WhatsApp kullanmanın maliyeti mesajlaşmaya oranla çok düşüktür. Masaüstünüzde Whatsapp’ı da kullanabilirsiniz, sadece Whatsapp web sitesine gidin  ve Mac veya Windows’a indirin. Grup sohbeti, sesli mesajlar ve konum paylaşımı gibi özellikler nedeniyle gençler arasında popülerdir.

GÜNCELLEME : Yeni AB Genel Veri Koruma Yönetmeliği (GDPR) uyarınca, İrlanda artık Dijital Rıza Yaşını 16 yaşına ayarlamıştır. Bu, örneğin bir çevrimiçi platforma veya sosyal medya hesabına kaydolduğunuzda, çocukların / kişisel bilgilerini veya bilgilerini işleyen şirketlere / kuruluşlara yasal olarak rıza gösterebilecekleri yaştır. 16 yaşın altındaki çocuklar için çocuğun vasisi tarafından onay verilmelidir. 

WhatsApp’ın Büyümesi

Facebook’un sahibi olduğu WhatsApp, şu anda dünya çapında 1 milyar kullanıcıya sahip ve piyasadaki en büyük çevrimiçi mesajlaşma uygulaması. Eski Yahoo çalışanları tarafından 2009 yılında kurulan küçük bir başlangıç ​​olarak başladı ve birkaç ay içinde 250.000 kullanıcıya kadar şişerek abonelik oranını yavaşlatmak için yılda bir kez servis kullanmak için bir ücret eklemek zorunda kalacakları için hızla büyüdü. 2014 yılında WhatsApp Facebook tarafından satın alındı ​​ve büyümenin devam ettiğini görerek Temmuz 2017’de 1 milyar seviyesine ulaştı.

Grup sohbeti, sesli mesajlar ve konum paylaşımı gibi özellikler nedeniyle gençler arasında popülerdir.

WhatsApp’ı kullanma

WhatsApp’ı kullanmak için, sim kart, internet bağlantısı ve telefon numarası olan uyumlu bir akıllı telefon veya tablete ihtiyacınız vardır. Uygulama, kullanıcı numaranızı kullanıcı adı olarak kullanır ve hesabınız telefona kilitlenir, ancak kişilerinizi yeni cihazlara aktarabilirsiniz. Whatsapp İrlanda’da kullanmakta serbesttir. Ancak, eğer yurtdışında ise, Whatsapp web sitesinde şunları belirtiyor:

Lütfen dikkat:

  • Telefonunuz  dolaşımdaysa , ek mobil veri ücretleri geçerli olabilir. Android’de WhatsApp için dolaşım ayarlarını nasıl yapılandıracağınızı öğrenin  | iPhone  | Windows Phone  | Nokia S40 | BlackBerry  | BlackBerry 10
  • Arkadaşlarına WhatsApp kullanmaya davet eden SMS mesajları gönderirseniz, mobil sağlayıcınızdan servis ücretleri de geçerli olabilir.
WhatsApp Nedir?

WhatsApp’ta konum paylaşma ve mesajlaşma

WhatsApp Özellikleri

WhatsApp kullanıcıları konumlarını mesajlarla gerçek zamanlı olarak paylaşabilirler. Ayrıca rehber listelerini düzenleyebilirler, böylece WhatsApp aracılığıyla grup sohbetlerinde bulunan birçok kişiye hızlıca mesaj gönderebilirler. Muhtemelen WhatsApp’ın en iyi özelliği, kullanıcıların kısa mesajlarla ilgili uluslararası suçlamalar ödemeden yurtdışında yaşayan insanlarla iletişim halinde olmalarını sağlamasıdır.

Canlı Konum Takibi

Naber

Whatsapp şimdi kullanıcılarının konumlarını gerçek zamanlı olarak paylaşmalarına izin veriyor. Bu özellik, tam konumunuzu bir arkadaşınızla veya sevdiklerinizle paylaşmanıza olanak tanır. Kalabalık bir alanda arkadaşlarınızla tanışırken veya varış yerinize güvenli bir şekilde vardığınızı bildirmek istediğinizde bu yararlı olabilir.

Onu kullanmak için:

  1. Konumunuzu paylaşmak istediğiniz kişiyi açın.
  2. IoS için + düğmesini seçin ve android için ekranın sol alt tarafındaki ataç seçin
  3. Konum seç’
  4. Harita göründüğünde, ‘Canlı Konumu Paylaş’ seçeneğini seçin
  5. Daha sonra bu mesajı göreceksiniz ‘ Bu sohbete katılanlar konumunuzu gerçek zamanlı olarak görecektir. Bu özellik, uygulamayı kullanmasanız bile, konumunuzu süre için paylaşır. İstediğiniz zaman paylaşımdan vazgeçebilirsiniz ‘.
  6. Gerçek zamanlı konumunuzu bu kişiyle ne kadar süreyle paylaşmak istediğinize karar verebilirsiniz, 15 Dakika, 1 Saat veya 8 Saat seçeneğiniz vardır.

Hareketlerinizin başka bir kişi tarafından izlenmesine izin verdiğinizi bilmek önemlidir  . Bu özelliği yalnızca tanıdığınız ve güvendiğiniz kişilerle kullanın. Ebeveynler çocuklarıyla konum paylaşımı hakkında konuşmalı ve onlara karşı tavsiyede bulunmalıdır.

Özellikleri Düzenleme

WhatsApp, yanlışlıkla göndermiş olabileceğiniz mesajları silme özelliğini de ekledi. Yanlış kişiye bir mesaj gönderdiyseniz, bu yararlı olabilir. Mesajlaşma servisine yapılan bir sonraki güncelleme, grup sohbeti sırasında ‘Özel Olarak Yanıtla’ işlevini eklemeye bakacak.

WhatsApp kullanıcıları artık bir grup sohbeti içinde bir cevap seçmek ve eklemek için bir mesaj da tutabilirler. Bir gruptaki üyelerin konuşmaları daha kolay takip edebilmelerini ve grup sohbetindeki belirli soruları yanıtlayabilmelerini veya gruptaki içerikle ilgili yorum yazabilmelerini sağlar.

WhatsApp’ta Şartlar ve Koşullar ve Gizlilik

WhatsApp hüküm ve koşulları, Avrupa’da hizmeti kullanmak için kullanıcıların en az 16 yaşında olması gerektiğini belirtir. Varsayılan olarak, WhatsApp herhangi bir WhatsApp kullanıcısının en son görülen, profil fotoğrafınızı ve durumunuzu görmesini sağlamak için Gizlilik Ayarlarınızı otomatik olarak ayarlayacaktır.

Naber

Profilinizi görebilecek kişileri sınırlamak için bu ayarı değiştirmeyi düşünün .

Profil ayarlarınızı değiştirmek için basitçe şu konuma gidin: Menü Düğmesi> Ayarlar> Hesap> Gizlilik. Hesap gizliliğiniz için aşağıdaki seçenekleri Herkes (Herkese Açık) Kişilerim veya Hiçkimse (Özel) olarak ayarlayabilirsiniz .

Read More

WhatsApp mavi tik nedir? Nasıl Açılır Kapanır?

  1. WhatsApp’ı açın. Beyaz bir telefon ve sohbet balonu simgesinin olduğu yeşil uygulama.
    • WhatsApp’ı ilk kez açıyorsanız, WhatsApp’ı kurmanız gerekir.
  2. 2Ayarlar’a dokunun . Ekranın sağ alt köşesinde.
    • WhatsApp bir sohbete açılırsa, önce ekranın sol üst köşesindeki geri düğmesine dokunun.
  3. 3Hesap öğesine dokunun . Sayfanın üst kısmına yakın.
  4. 4Gizlilik’e dokunun . Bu seçenek “Hesap” sayfasının en üstündedir.
  5. 5Slide Okuma Onayı “Kapalı” (sol) konumuna getirin. Bu yeşil düğme ekranın altında; sola kaydırmak, grup dışı konuşmalarda okuma makbuzlarını devre dışı bırakacak ve ardından mavi “Görülen Mesaj” kenelerinin sohbetlerinizde görünmesini engelleyecektir.
    • Anahtar beyazsa, okundu bilgisi zaten devre dışıdır.

Yöntem2Android kullanarak

  1. 1WhatsApp’ı açın. Beyaz bir telefon ve sohbet balonu simgesinin olduğu yeşil uygulama.
    • WhatsApp’ı ilk kez açıyorsanız, WhatsApp’ı kurmanız gerekir.
  2. 2⋮ üzerine dokunun . Bu düğme ekranın sağ üst köşesindedir.
    • WhatsApp bir sohbete açılırsa, önce ekranın sol üst köşesindeki geri düğmesine dokunun.
  3. 3Ayarlar’a dokunun . Buradaki açılır menünün altında.
  4. 4Hesap öğesine dokunun . Sayfanın üst kısmına yakın.
  5. 5Gizlilik’e dokunun . Bu seçenek “Hesap” sayfasının en üstündedir.
  6. 6Oku makbuzlarının sağındaki onay kutusuna dokunun . Bu seçenek sayfanın altına yakındır. Un-kontrol Oku makbuzlar devre dışı okuma olmayan grup konuşmaları makbuz ve hem mavi “Görülme Message” önleyecektir kutusunu sohbetlerinizde görünmesini keneler.

Read More

Whatsapp Mesajları Kaybolacak

WhatsApp’a gelen yeni özelliklerin ardı arkası kesilmiyor. Bu kez dünya devi Snapchat’in uzun süredir kullandığı bir özelliği kendisi kullanmaya başlayacak. İşte WhatsApp’ın ‘kaybolan mesaj’ özelliği…

Facebook’un bünyesinde bulunan popüler mesajlaşma uygulaması WhatsApp, platforma entegre etmeye hazırlandığı yeni özelliği ile gündemde. Snapchat ile hayatımıza giren bir süre sonra silinen mesajlar özelliği WhatsApp’a da geliyor.

Söz konusu özellik ile kullanıcılar mesajlarının ne zaman silineceğini belirleyerek gönderecek ve mesaj için belirlenen süre dolduğunda otomatik olarak herkes için yok olacak.

WhatsAppta mesajlarınız yakında kaybolacak İşte yeni bomba özellik

WhatsApp da Snapchat ve Instagram ortası bir yaklaşımla mesajlara 10 saniye, 1 dakika, 1 saat ya da 1 günlük süre tanıyabilme hakkını getirecek. Özelliğin geliştirme aşamasının hangi seviyesinde olduğu hakkında herhangi bir bilgiye sahip olmasak da, çok uzak gelecekte olmayacağını düşünüyoruz. Özellikle Snapchat’in bu durumdan kötü etkileneceği düşünürken bu durum, birçok kullanıcı için iyi haber demek.

Read More